Home
Home

Vzdělávání

 

Zamyšlení nad krizí (Lobby)

V poslední době se velmi často hovoří o ekonomické krizi a jejích dopadech na fungování celé společnosti. Je zajímavé pozorovat, jak se k dané otázce staví majitelé či šéfové firem. Jejich názory jsou nejednou diametrálně odlišné. Proto jsem se rozhodl napsat tuto úvahu, zamyšlení nad danou situací.

Poradenská společnost – cesta k úspěchu? Nevěřte tomu, ověřte si to! (Lobby - 12/2008)

Před více než dvaceti lety vznikla ve Vídni skupina úspěšných podnikatelů, kteří se jako dobří přátelé pravidelně setkávali. Jeden z nich čas od času přednášel o prodeji a marketingu na různých seminářích a konferencích. O svých zážitcích pak vyprávěl svým přátelům. Protože tyto „přednášky“ byly vždy velmi úspěšné, přišel v roce 1980 další člen skupiny na nápad zorganizovat na jejich základech placený seminář. Tento seminář začal psát historii dnes už mezinárodní společnosti Business Success.

Co podpořilo franšízové podnikání (Lobby 10/2008)

Dne 19. září 2007 byla společnost Stavoodbyt systémová centrála s. r. o. po prověření funkčnosti a hospodářských výsledků přijata za řádného člena České asociace franchisingu. Jde o výhradně českou firmu se sídlem v Brně zabývající se prodejem stavebního materiálu. Rozhovor na téma, jaký vliv má na rozvoj firmy vzdělávání zaměstnanců, nám poskytl majitel společnosti a otec myšlenky stavebninové franchisy, pan Miloš Šubert.

Produktivita práce (Výběr - 9/2008)

Většina majitelů nebo ředitelů firem se občas zaobírá otázkou jak zvýšit produktivitu. Člověka vždy pronásleduje myšlenka zda jeho firma funguje v dostatečných obrátkách. Faktem je, že i když činnosti děláte dobře, vždy by se to dalo dělat ještě lépe, rychleji, kvalitněji.

Co podpořilo franšízové podnikání (Lobby - 10/08)

Dne 19. září 2007 byla společnost Stavoodbyt systémová centrála s. r. o. po prověření funkčnosti a hospodářských výsledků přijata za řádného člena České asociace franchisingu. Jde o výhradně českou firmu se sídlem v Brně zabývající se prodejem stavebního materiálu. Rozhovor na téma, jaký vliv má na rozvoj firmy vzdělávání zaměstnanců, nám poskytl majitel společnosti a otec myšlenky stavebninové franchisy, pan Miloš Šubert.

Jaký vliv má vzdělávání lidí ve firmě na její expanzi? (Výběr - 07/08)

26. června 2008 byla slavnostně otevřena již třetí vzorkovna společnosti VETOS dveře a zárubně s.r.o. - největšího regionálního prodejce s největším výběrem interiérových dýhovaných a dřevěných dveří a zárubní. Tentokrát se otvírala vzorkovna v Táboře ul. Herlošova. Zašla jsem za výkonným ředitelem této společnosti Václavem Větrovcem a zeptala jsem se jej, jaký vliv na expanzi firmy má jeho spolupráce s konzultační a vzdělávací společností Business Success, spol. s r.o.

Uzavírání obchodu (Výběr - 06/08)

Existuje-li v obchodě něco životně důležitého, je to schopnost uzavřít obchod. Můžete být skvělí společníci, můžete umět lehce navázat vztahy, ale nejste-li schopni uzavřít obchod, vše je na nic. Představte si chlapíka, který při výběrovém řízení na post marketinkového ředitele, vypráví o skvělých kampaních, průzkumech, oslní ženy v komisi, oslní lehkostí a bravurou, s jakou dokáže komunikovat a zaujmout. Všichni se jednomyslně shodnou, toto je ten vyvolený, ten správný člověk. Po přijetí si získá osazenstvo firmy, hovoří o velikých projektech a následných obratech .... Jen maličkost chybí. Udělat to. To, co svými řečmi začal, dotáhnout do konce. Asi tušíte, že tento člověk, obrazně řečeno, zemře hlady. Tedy, měl by.

Jak vybírat a řídit lidi (Výběr - 05/08)

Více než sto vrcholových manažerů se sešlo v Brně na přednášce Patricka Valtina z USA, kterou připravila vzdělávací a konzultační společnost Business Success. V průběhu čtyřdenní odborné Konference o praktických zkušenostech s výběrem a řízením pracovníků nejeden špičkový a úspěšný manažer přehodnotil svoje dosavadní zkušenosti a názory na výběr personálu a motivující řízení obchodních zástupců. Patrick Valtin ukázal nový přístup k výběru a motivací lidí, když ukázal na nevyhnutelnost zvládnout v personální sféře i marketingové a prodejní dovednosti. Při této příležitosti nám Patrick Valtin poskytl rozhovor, ve kterém prozradil více o svém podnikání a zkušenostech.

Dlouhodobé studijní programy - efektivní cesta k rozvoji schopností (Výběr - 04/08)

Služby Business Success byly vždy zaměřené na zvýšení produktivity, efektivní zorganizování firmy a hlavně na zlepšení kvality života. Náš cíl je jasný, dosáhnout váš „business success“, protože úspěšní lidé mají větší prostor na tvoření a pociťují větší míru svobody.

Schopný šéf má úspěšné lidi (Výběr - 03/08)

„Úspěšní vedoucí pracovníci jsou ti, kteří chápou, že jejich úspěch by se měl měřit jen úspěchem jejich pracovníků. Schopný šéf má okolo sebe úspěšné lidi, kteří pro něho a s ním pracují,“ říká Patrick Valtin, zakladatel a prezident konzultační a tréninkové firmy M2 – TEC USA.

Úspěch přichází k připraveným lídrům (Výběr - 02/08)

I když je šéf nebo majitel firmy schopný a vzdělaný člověk, nemusí znát všechno, co dnes firma k úspěchu potřebuje. Odvádět skvělou práci nestačí. Dobrý podnikatel musí nejdříve „vybudovat“ sám sebe. Mnozí zdatní lídři dokázali mnohem víc, když poznali, pochopili a začali používat nové poznatky o organizování. Na toto téma jsme se bavili s členem vedení Business Success ČR a SR, Ing. Rastislavem Zacharem.

Cíle a Bytí v životě (Výběr - 01/08)

Budoucnost je jako prázdné hrací pole. Nikdo na něm právě teď nehraje a vy tam můžete vyběhnout, odstartovat hru a dokonce vymyslet její pravidla. V této hře můžete být divákem, který ji sleduje nebo aktivním hráčem, můžete ji nechat volně plynout nebo ji aktivně řídit definovaným směrem.

Jak organizovat alias tajemství dobré organizace díky KOMUNIKAČNÍ DIVIZI (Lobby - 01/08)

Lidem obvykle jen při problémech dochází, že komunikace je alfou a omegou dobré organizace. Je to o následujících věcech: dát správnou informaci kolegovi. Vědět, že já jsem ten, kdo ji pro něj má. Vědět, že teď ji bude potřebovat, a dát ji samostatně, bez vyzvání. Nemuset zmatkovat, otravovat ani vyčkávat. Vědět, co je moje práce, co k ní potřebuji, kdy je hotová, kam a komu ji odevzdávám. Science fiction?

Kdy má manažer dobrý pocit ze svých lidí (Lobby - 12/07)

Asi každý manažer chce mít ve svém pracovním životě příjemný pocit ze své práce. Co vlastně dělá manažera manažerem? Především to, že řídí nějakou firmu, oddělení nebo úsek. V úseku má personál, který vytváří produkty nebo služby, z kterých by měl mít zákazník velmi dobrý pocit.

Jak zlepšit mezilidské vztahy ve svém okolí (Výběr - 12/07)

S blížícím se koncem roku přichází větší stres v práci a ani nemusíme dlouho čekat než se projeví i na vztazích v rodině. Neshody doma negativně ovlivní pracovní pohodu i produkci a kolotoč se roztáčí.

Majitel versus manažer (Lobby - 11/07)

Při přednášení seminářů pro majitele firem jsem zvyklý pokládat účastníkům otázku:„Kdo z vás je tu majitel?“ Reakce je zpravidla taková, že jsou okamžitě všechny ruce nahoře. Když však položím další otázku:„A kdo z vás je tu šéf?“, tak zpravidla začíná pár zajímavých sekund, kde se účastníci dívají kolem sebe, jestli se i kolega vedle nich přihlásí a jestli se mají přihlásit i oni, když už poprvé zdvihli ruku jako majitelé.

Víte, koho máte v týmu? (Výběr - 10/2007)

Představte si svoji společnost jako vůz, který je potřeba dostat na vrchol kopce. Vy a vaši zaměstnanci jste ti, kteří tento náročný úkol mají zvládnout. Určitě není potřebné nikoho přesvědčovat, že ne každý se staví k tomuto úkolu stejným způsobem.

Účinná propagace pod milion (Lobby - 10/2007)

Zdá se, že na vše, co si člověk může přát, existuje dnes hned několik specializovaných firem. Televizní a rozhlasovou reklamou, inzercí a letáky v poštovních schránkách se to všude jen hemží. Naše e-mailové schránky přetékají spamy i legálními obchodními nabídkami. Není to ale tak zlé, jak to vypadá.

Jak udělat perfektní prezentaci ... (Výběr - 9/2007)

… aby přinesla požadovaný výsledek a lidé o ní s nadšením povídali dalším? Tak touto otázkou se dnes zabývá mnoho článků, knih a učebnic. Člověk, který dělá prezentace denně, ví nejlíp, o čem tato otázka je a jaký je to „kumšt“. Já se přednášením a prezentováním živím už více než šest let. Čím déle a častěji to dělám, tím více mě to baví a stále zjišťuji nové podrobnosti o tomto umění. Ano, čtete správně: umění. Jelikož vytvořit kvalitní prezentaci, která doslova „přibije“ pozornost lidí, přinese požadovaný výsledek a posluchači o ní říkají dalším lidem s nadšením, je skutečně tvrdá práce, a nejeden dnešní přednášející by se mnou souhlasil. Je to kus poctivé práce a pokud se dobře připraví a odprezentuje, je to „pastva“ pro přednášejícího i účastníky.

Vyhněte se firemní škodné (Lobby - 9/2007)

Zvládání osob a stavů bránících expanzi firmy patří k dovednostem, které by si měl osvojit každý vrcholový manažer a podnikatel. Realita bývá tvrdá a často nejhorší tam, kde není přesně kontrolovatelný výsledek práce.

Rabovat, utéct … a trávit kořist (Lobby - 7 a 8/2007)

Patří čestnost do businessu? Když jsem se zmínil o tématu, bylo mi řečeno: „Pouštíš se na tenký led!“. Vědom si jeho citlivosti, pustil jsem se do psaní, posouzení nechám na vás - čtenářích.

Profesionální majitel firmy aneb „každý organismus je živý do té míry, do jaké míry jsou živé jeho sny“ (Výběr - 7 a 8/2007)

Při přednášení seminářů pro majitele firem jsem zvyklý pokládat účastníkům otázku: „Kdo z vás je tu majitel?“ Reakce je zpravidla taková, že jsou okamžitě všechny ruce nahoře. Když však položím další otázku: „A kdo z vás je tu šéf?“, tak zpravidla začíná pár zajímavých sekund, kde se účastníci dívají kolem sebe, jestli se i kolega vedle něho přihlásí a jestli se mají přihlásit i oni, když už poprvé zdvihli ruku jako majitelé. Těchto pár sekund zpravidla celkem pěkně pobaví celé publikum a účastníci semináře si uvědomí, že oni sami v tom nemají až tak jasno.

Celoživotní vzdělávání (Výběr - 6/2007)

Povinná školní docházka, 1. až 8. (9.) třída. Opravdu povinná. Neoblíbená, kromě (jak u koho) tělesné výchovy, dílen, popřípadě u děvčat vaření. Každý si přál mít to za sebou a v těchto bláhových letech jsme si plánovali kariéru popeláře, metaře, šoféra apod. – důvod? Již nikdy více UČENÍ! Bylo nám dostatečně znechuceno, zvláště předměty, kde jsme neviděli ani špetku účelu, proč by nám jejich znalost měla být k něčemu dobrá.

Získejte „čas na lenošení“ (Výběr - 5/2007)

Je pondělí ráno, vstupujete do kanceláře, usedáte za svůj pracovní stůl, otevíráte svůj notebook. Všem manažerům známá situace. Na vašem stole, pěkně u okraje dvě až tři úhledné hromádky papírů, v šuplíku se schovává projekt, který čeká už jen na dokončení a ve dveřích stojí kolega, který právě teď nese na podepsání faktury. Vezmete je do ruky a položíte na stůl se slovy: „ano, toto udělám ihned, vím, že to spěchá,“ v tom samém okamžiku ...

Firemní anarchii odstraní popisy práce (Lobby - 5/2007)

Tam, kde chybí předem daná jasná pravidla a dohody, jsou nutné příkazy a neustálý dohled šéfa nad jejich plněním jednotlivými zaměstnanci. Organizace, kde chybí jedno i druhé, nefungují vůbec.

„Řekněte mi, jsem dobrý šéf?“ (Výběr - 4/2007)

Šéf je někdo, kdo dostává práci úplně dokončenou. To je jedna z mnoha definic toho, jak by měl vypadat správný vedoucí pracovník. Člověk, který je přesvědčen, že nejlépe si všechno udělá on sám, žene sebe (a tím i leckdy svůj podnik) do problémů. Jako poradce firem a trenér seminářů se setkávám s mnoha problémy a otázkami, které trápí řídící pracovníky firem, ale jednou z nejčastějších otázek, které dostávám, je otázka typu ...






PRÁCE, Nabídky zaměstnání, JOBS, databáze práce v ČR a Praze